Sarı uç uç böceği…


IMG_4238

 

Yaz boyunca görmeyi istediğim sarı renkli uç uç böceğini, yazın sonuna iyice yaklaştığımız bugün gördüm. Minicik, sarı renkli ve çok güzeldi. İki kere saydıktan sonra üzerinde 18 nokta olduğuna kanaat getirdim. Meğer 22 noktası varmış. Bir kanadında 11, diğer kanadında da 11.

Bu güzelim canlıyı beklemediğim bir anda DD Çengelköy ofisinin bahçesinde bulunca bilinen o ünlü çığlıklarımdan birini attım! Meğer bahçede düzenli görülüyormuş. Hem de her boyundan…

Kışı bahçenin gizli bir köşesinde geçiriyor olmalılar. Acaba neresinde?

Notlar:

Fotoğraf Ahmet Erdem Şentürk tarafından çekildi.

Bahçenin bulunduğu vadinin diğer sakinleri olan yeşil papağanlar çok hareketli ve gürültücüydüler. Bir ara arıkuşu duydum gibi geldi ancak gökyüzüne dikkatli bakmama rağmen göremedim. Seslerini gaipten duymuş da olabilirim.

Yabani havuç/kereviz ailesinin bir türünün son çiçekleri ve tohumları üzerinde kırmızı renkli böcekler vardı. Ya burunlarını gömmüşler ya da son üreme çabaları içerisindeydiler.

Kırmızı böceklerin olduğu küçük alandaki bazı bitkilerin ve ağaçların üzerinde uyumaya geçmiş sümüklüböcek grupları bahçe sahiplerini üzse de beni sevindirdi. Hemen yanlarında muhtemelen son yemeklerinden oluşan ve çoktan kurumuş dışkıları da vardı.

Bir Cevap Yazın

