Mantarlar yağmuru, ben mantarları bekliyor


katja schulz

Sonbahar yağmurları başlasın artık. Başlasın ki yabani mantarlar toprak üstüne çıksın bir an önce!

Geçen sonbahar tesadüfen yabani mantar tutkusuyla tanışınca, bu tutkuya ortak olan birilerini aradım durdum. Bulduğumda kış bastırmış, sonbahar mantarlarının az sayıda temsilcisi kalmıştı doğada. İlkbaharda güneyde yapılan kuzugöbeği mantar festivaline katılışımı saymazsak, geçtiğimiz bir yıl boyunca pek fazla mantar maceram olamadı. Bu beni yeni tutkumdan vazgeçirdi mi? Tabii ki hayır! Muradıma kısmen de olsa sonunda erdim. Girmekte olduğumuz sonbahar mantar sezonu için beklediğim işareti sevdiğim bir arkadaşım verdi: ‘yabani mantarlar çıktı, hemen buraya gel!’

İstanbul’da olmasa da Kastamonu’da yağmur başladığından şansıma Küre Dağları’ndan toplanan, bu yazımda fotoğrafını gördüğünüz sığırdili mantarları düştü. Geçen yıl Belgrad ormanında sadece bir tane bulabilmiştim. Şimdilik pazardan alınanı ile idare ettim ama yağmur duasına çıktım! Bekliyorum sabırsızlıkla…

Hadi yağ yağmur, yağ ki mantarlar çıksın meydana!

Notlar:

Yanınızda iyi bilen biri olmadan yabani mantar toplamaya kalkmayın! Bu işin şakası yok!!!

Fotoğrafın sahibi Katja Schulz. Flickr’dan, ticari amaçlı olmayan kullanımlara izin verilen fotoğraflar arasından seçtim.

Sığırdili mantarları tek kelimeyle muhteşemler! Fotoğrafta da gördüğünüz üzere şapka altları yüzgecimsi değil, iğne iğne. Bu nedenle bazı ülkelerde hedgehog yani kirpi mantarı olarak adlandırılmış.

Mantarları daha iyi tanımak isterseniz,  bu amaçla oluşturulmıuş mantardostu grubuna katılmanızı öneririm: mantardostu@googlegroups.com

Mantarlar yağmuru, ben mantarları bekliyor” üzerine 2 yorum

  1. Ben bu yeni formati cok begendim. Kisa da olsa sik sik yazmak cok guzel. Mantarlarla ilgili kapsamli yaziyi ve resimleri tabii :) heyecanla bekliyoruz.

  2. bu yazının akşamında yağmur yağdı :)))

    ben de senin yeni post’ları bekliyorum :)))

Bir Cevap Yazın

