Küçük çiçekli nergis


Kasım’da toplantı için gittiğim Malta’da kısa bir doğa gezisi yapma şansım da oldu. Yelkovan kuşlarının ürediği kayalıklara doğru ilerlerken biranda yerde yasemini andıran çiçekler fark ettim. Bir tür nergis mi acaba diye geçirdim içimden ama çiçekleri benim bildiğim türlerinden çok daha küçük ve narindi. Bir önceki yazımda nergisleri yazarken, Malta’da bu fotoğrafı çekmiş olduğumu hatırladım. Meğer ‘küçük çiçekli nergis’ (Narcissus serotinus) fotoğrafı çekmişim.

Adı üstünde ‘küçük çiçekli’ olduğundan kültür üretimi tercih edilmiyor. Bana göre en önemli özelliği ise birçok nergis gibi kışın ve/ya ilkbaharda değil sonbaharda çiçek açıyor olması. İngilizce ‘late narcissus-geç nergis’ denmesi de bundan dolayı.

Cezayir, Korsika, Girit, Hırvatistan, Kıbrıs, Türkiye, Fransa, İsrail, Filistin, İtalya, kısacası birçok Akdeniz ülkesinde görülüyor.

Küçük çiçekli nergis” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

