Bu böceği şimdilik bilmiyorum…


Geçen mayısta ‘Yaygın Kuş İzleme’ çalışması için sayım yapacağım noktayı ararken karşımıza çıkan mor renkli bu böceği şimdilik bilmiyorum. Büyüklüğü ve renginden çok etkilendiğimiz, göz kamaştırıcı bu yaratık, sanki ne kadar ihtişamlı olduğunu bilir ve hayranlarına kendini iyice göstermek istermiş gibi ormanın içinde sakin sakin ilerlemişti. Yazmaktan sıkıldığım raporların arasında bir nefes vermek için paylaşıyorum bu sefer. Ancak yakın zamanda böcek tanım rehberleri ısmarladım kendime. Sanıyorum 10 gün içerisinde elime ulaşırlar. Gerçi Türkiye’de görülen türlerin çoğu olmayacaktır içinde ama olsun, en azından burada gördüğüm türlerin bir kısmının hangi aileden olduklarına dair bir ipucu verirler sanırım bana. Kitaplarım gelene kadar raporlarıma geri döneyim en iyisi…

Bu böceği şimdilik bilmiyorum…” üzerine 7 yorum

  1. Canımcım bu Blue ground beetle (Carabus intricatus) olmasın?? Burada da gormustum ben.. Carabidae familyasından yanılmıyorsam..

  2. Arkadaşın dediği gibi Carabus intricatus Bir karabidae örneği Ülkemizin bir çok farklı bölgesinde bu örnek görülmektedir. Bende 3 adet var iğnelenmiş halde Ispartadan topladım

  3. Bu böcek arkasından zehir atan bir böcektir zonguldak be çevresinde çok ama çok var kanatlarını kaldırıp beyaz sıvı atıyor göze gelirse kör edebilir bilginize

Bir Cevap Yazın

