Yağmurdan kaçan diken kelebeği


Bu güzel, bir o kadar da yorgun diken kelebeği (Vanessa cardui) yarım saatlik bir çırpınışın ardından sonunda çalışma masamın üstünde dinleniyor. Onu içeri almadan önce şiddetli yağan yağmurla kimbilir ne kadar süredir mücadele ediyordu. Hala göç yolunda mıydı yoksa göçünü İstanbul’da noktalamış mıydı bilemiyorum. Bildiğim ve çok yakından gördüğüm büyüleyici bir canlı olduğu. Bacaklarındaki tüylere, anten topuzundaki beyazlığa, nehir rengindeki gözlerine, gözlerinin üzerindeki koyu lekelere, ağzının içinde kıvrılmış duran uzun hortuma ve kanatlarının üzerindeki olağanüstü desenlere ve renklere bakmaya bir türlü doyamıyorum.

(Her yıl milyonlarca diken kelebeği bahar aylarında Afrika’dan kuzeye göç ediyor. Ben bu göçe yıllar önce Uluabat gölünde tanık olmuştum. Bu güzel canlıyla da ilk o zaman tanışmıştım.)

Yağmurdan kaçan diken kelebeği” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

