Bülbülün güle aşkı


Bülbül olmaktan elbette çok uzağım ama yabani gül tutkum bülbülün güle olan dillere destan aşkına yaklaşır. Kendimi bildim bileli her yıl bu aylarda yabani gül diye sayıklarım. Geçtiğimiz hafta Hollanda’nın Terschelling adasında bu yıl için muradıma erdim ve adadaki yabani güllerle adeta kendimden geçtim.
Efsaneye göre güzelliğini aşk tanrıçası Afrodit’ten, kokusunu da şarap tanrısı Dionysos’un hediye ettiği balözünden alan yabani gül için rüzgar tanrısı Zephyrus, gülün üzerinden bulutları uzaklaştırmış, güneş tanrısı Apollon güneşi iyice parlatmış. Şanslıyız, güneşin bol olduğu Anadolu topraklarında bazıları beyaz, bazıları pembe çiçekli 25 farklı çeşidini görebiliriz.
Yabani gülleri görmenin ve koklamanın yanısıra bu güzel çiçekten yapılan özel bir içeceğe de ayrıca bayılırım. Çocukluğumun en güzel tatlarından biridir. Yabani güllerin taçyapraklarını cam bir şişeye koyar, ağzına kadar suyla doldurur, içine bir tutam limon tuzu atar ve güneşe bırakırsınız. Taçyapraklar tüm rengini suya verene kadar bir kaç gün bekler, ardından süzer, buzdolabına koyar ve soğuyunca kana kana içersiniz. Mmmmmmm!
‘Yabani gülsuyu pembesi’ en sevdiğim pembedir. Yabani gülsuyu kokusu beni mutlu eder, gülümsetir. Yabani gülsuyunun tadı ise hiçbir içecekle değişilmez.
Demem o ki; yabani güller taçyapraklarını dökmeden peşlerine düşün.
Fotoğrafı, Terschelling Adasında bisiklet üstünde ve düşme tehlikesine karşın çektim.
En son 6 Temmuz 2004’te anneannem (nur içinde yatsın) benim için yabani gül toplamış ve birlikte gülsuyu yapmıştık. Hayatımın en güzel günlerinden biriydi.
Bülbülün güle aşkı” üzerine 2 yorum

  1. sürekli gördüğüm ama farkına varamadığım bi güzellik! işte bu yüzden seviyorum blogları, hatırlatıyor eskileri, anıları..

    gerçektende güzelller hemde çok (fotoğrafın payıda var elbet bunda) artık doğada gördüğümde daha fzla dikkat etmeme sebep oldun, sağol..

    bloğunda takip edilecek cinsten, iznin olmadan listemem ekledim. bilginize..

    sevgi & saygı

Bir Cevap Yazın

