Güz meyveleri ve yemişleri


Güz mevsimini seviyorum. Güz mevsiminde pazar yerlerini de seviyorum. Yağmurların ardından kendini gösteren yabani mantarlar elbette pazar yerlerini sevme nedenlerimin başında geliyor. Nitekim bugün İnebolu pazarına gittik ve kanlıca ile sığırdili mantarı aldık. Ancak mantarların yanısıra bu mevsime özgü meyveler ve yemişler de güz pazarını renklendirir. Hem de ne renklendirme!

Envai çeşitte, ekşiden tatlıya farklı tatlarda güz meyveleri ve yemişleri. Örnek mi? Alıç, maviyemiş, ahududu, böğürtlen, kuşburnu, kızılcık, ahlat, muşmula, üvez, kuşüzümü, hünnap, kestane, fındık, ceviz, badem, fıstık…

Bana öyle geliyor ki memleketimde 1001 çeşit güz meyvesi ve yemişi sıralayabiliriz. Ne dersiniz?

Güz meyveleri ve yemişleri” üzerine 3 yorum

  1. Yorumlarin yerini epey bir aradim :)

    Ne cok guz meyvesi varmis. Simdi gorunce anladim. Kizilcik var ya o kizilcik, onu Cambridge Botanik bahcesinde gorup, caktirmadan toplayip, kizilcik marmeladi yapmisligimiz var, sucumu hatirlatti bana…

    1. Suçunuz pek bir özendiriciymiş :) Daha bir dolu meyveyi yazmadım bile. Sayısı elma ve armut çeşidini örneğin. Kokulu üzümleri…

      Blog şablonumun sorunlarına rağmen şimdilik idare ediyorum çünkü fotoğrafla sayfanın renginin uyumlu olmasını çok seviyorum :) Umuyorum yakın zamanda şablonu çok daha Burcu ve okur dostu hale getirmenin yolunu bulabilirim.

  2. Burcu, en sevdigim yemisleri pespese siralamissin..Hele de mantarlar, en son Kastamonu’ya gidisimde yiyebilmistik neyse ki.. Kizilcik ise en son ne zaman yedim hatirlayamiyorum, yazlari koyumuze gittigimizde ne cok yerdik, her taraf kizilcikti..ahh..

Bir Cevap Yazın

