Hayalet kuş: Ak kuyruksallayan


Ak kuyruksallayanı ilk gördüğüm yer Mogan Gölü’dür. Siyah-beyaz renkli bu kuş göl kıyısı boyunca bir o yana bir bu yana hızla yürüyüp duruyordu. Kuyruğu, daha önce gördüğüm küçük kuşlara göre daha uzundu ve sürekli kakıyordu. Bu onun tipik hareketiymiş. Uçtuğu zamansa ‘pi-çık, pi-çık, pi-çı-çık’ benzeri bir ses çıkarıyordu. Aynı yıl kış bastırıp kampüs karla kaplanınca bir süre yurda tıkılı kaldık. Karın yoğun olduğu bir gün yağışı izlemek için pencereyi açınca ‘pi-çık, pi-çık, pi-çı-çık’ sesini duydum. İyi de benim yurdun önünde sulak alan yoktu ki! Yanlış mı duydum derken dürbünümü alıp bakınca karın su birikintilerine dönüştüğü küçük havuzcukların etrafında birkaç ak kuyruksallayanın gezindiklerini gördüm. O günden sonra da en olmadık yer ve anlarda sesini duyduğum oldu. Örneğin dün İstanbul’un tam ortasında tepemden bir ak kuyruksallayan ‘pi-çık, pi-çık, pi-çı-çık’ sesiyle bir göründü bir kayboldu. Zaten bu sesi duyup yüzümü göğe çevirdiğimde çoğunlukla şöyle bir sahne oluyor: uzun bir kuyruk görüyorum ve hooop ak kuyruksallayan kayboluyor. Tahmin ettiğinizden daha sık görebileceğiniz bu kuşu tanımak iyi olur diye düşündüm.

Ak kuyruksallayanın uçarken duyacağınız sesi için tıklayın. Başında ve sonundaki ‘pi-çık, pi-çık, pi-çı-çık’ sesleri uçarken çıkardığı ses. Aradaki melodik, aslında daha çok karmaşık sesini ben de duymadım hiç. Belki de duydum ama anlamadım, bilemiyorum.

Fotoğraf: Mark Philpott

Hayalet kuş: Ak kuyruksallayan” üzerine 4 yorum

  1. ben ilk Muge’nin Moda’nin kuslari blogunda gormustum, sonra bir gun bahcedeki elektrik tellerinin uzerinde hizli hizli kuyruk sallamaz mi? Dunyalar benim oldu cok ugrasiyorum fotografi icin am soyle yakisikli bir tane cekemedim:) hep uzaktan oldu. Sakiyor ama cok guzel sesi…

  2. ben bi tane yolla buldum uçamıyrdu aldım eve acaba ısırır mı bişey daha sormak istiyrum diğer kuşlaar gibi ekmek yada kırıntı vs.. seyler yerler mi

Bir Cevap Yazın

