Mevsimlerle Abbasağa Parkı, Hafta 6 @ Sonbahar Mevsimi


4 Aralık 2011, Saat: 11.45-12.30, Rüzgar: Kıble-Gündoğusu, Bulut (Kapalılık) Oranı: 0/10, Gözlemciler: Pınar, Kostas, Alper ve ben

Bugün harika bir park günüydü :)

Cuma akşamı sevgili Kostas aradı ve ‘Bu haftaki Abbasağa gözlemine Pınar’la katılmak istiyoruz’ dedi. Ah, ne güzel!

Sabah parkın B kapısından aradılar. Önce birlikte kahvaltı yaptık, hemen ardından parka gittik. Onların şansına hava o kadar güzeldi ki. Kıble-Gündoğusu karışık rüzgar tatlı, ılık bir esinti getirdi. Gökyüzü apaçıktı. Hepimizin hamak atıp orada keyifle uyuyası geldi.

Kasımın ikinci yarısından itibaren hızlanan yaprak yağmuru bu hafta iyice artmış. Her yer ama her yer yaprakla kaplıydı. Ağaçların dalları iyice çıplaklaşmış. Topraksa hala kupkuru. Uzun bir süredir İstanbul’da yağış yok.

Pınar ve Kostas çınar yaprakları üzerinde
Gözlem noktamdan gökyüzü ve iyice çıplaklaşmış çınar ağacı
Fotoğraf: A. Alper Akyüz
Kocaman bir atkestanesi yaprağı

İspinozlarla büyük baştankaraları aynı ağaçta gördük. Bu iki kuş türü sesleriyle benim kafamı karıştırmaya çalışıyorlar kesin! Martılar yüksekten geçti, leş kargaları sesleriyle varlıklarını iyi bir hissettirdi. Ağaçkakanı ise çok uzaktan duyduk. Serçeleri hep unutuyorum. Onlar da vardı tabii…

Çiçeklenmiş bir karahindiba gördük. Küçük su düğünçiçekleri ise parkın en nemli yerinde biraz daha boy atmış, kendilerini göstermeye çalışıyorlardı. Güz çiğdemi sevdamdan bu hafta vazgeçtim.

Bu haftanın sürprizi ise, tıpkı bizim gibi güneşin tadını çıkarmaya çalışan ve kış öncesi toplanan ateş böcekleriydi.

Fotoğraf: A. Alper Akyüz

Pınar ve Kostas, dostum Abbasağa Parkı ve ben sizi yine bekleriz.

Mevsimlerle Abbasağa Parkı, Hafta 6 @ Sonbahar Mevsimi” üzerine 2 yorum

  1. Merhaba,
    Abbasaga Parkindan yillarca sabah aksam gectim. Mahallenin her anlamda en canli yeridir. Coluk, cocuk, kedi, kopek, genc, yasli, kus, bocek…Simdi Ingiltere’de yasiyorum. Bu guzel guncellemeleriniz sayesinde hasret giderdim. Tesekkurler.

Bir Cevap Yazın

