Abbasağa Parkı, Hafta 10-11-12 @Kış Mevsimi


22 Ocak 2012, Sıcaklık: 6°C, Rüzgar: Lodos ve 28 km/sa, Kapalılık: 3/10, Sirrüs bulutları. Gözlemciler: Kedi gözlemcileri Gülesin ve Alper ile bendeniz. Fotoğraf: A. Alper Akyüz

Evet, blogumun formatını yine değiştirdim. İçime sinen formatı bir türlü bulamıyorum. İş yoğunluğu nedeniyle de çok ilgilenemiyorum. Bundan önceki son formatta fotoğrafları kaydetmeyi bir türlü başaramamıştım. Dolayısıyla 1 Ocak ve 8 Ocak’ta yaptığım gözlemleri yazamadım. Geçtiğimiz hafta ise hem iş hem yüksek lisans ödevi nedeniyle Komşum Abbasağa’yı ziyaret edemedim.

Geç de olsa önceki gözlemlerimi yazayım. 1 ve 8 Ocak’ta Abbasağa çok soğuktu. Üstelik 1 Ocak’ta çok da hastaydım. Her iki gözlemde yağış da vardı. 1 Ocak gözlemim sessiz, sakin ve soğuktu ama 8 Ocak gözlemim çok heyecanlı oldu. Kimliğini bir türlü bulamadığım bir ağacı teşhis edebildim. Abbasağa’daki 7. gözlemimde yeşil ağaçkakanlar bu güzel ağacın meyvelerini yiyorlardı. Türünü bir hayli merak etmiştim. Sonunda buldum: Çitlembik! Gözlemin sonlarına doğru ise baştankaraların bir ağacın ortalarına doğru çekildiğini fark ettik. Aynı anda farklı bir ses de çıkardılar. Bu ne ki derken bir de ne görelim, parka bir atmaca dalıvermesin mi? Tam gözümüzün önünde! Farklı ses baştankaraların alarm sesleriymiş. Yazık ki leş kargaları atmacayı çok durdurmadı parkta. Hemen uzaklaştırdılar. Bunun ardından baştankaralar da alışık olduğumuz seslerine döndüler. Önemli bir yardımlaşma. Baştankaralar sesleriyle tehdit olduğunu söylüyor, leş kargaları tehditi uzaklaştırıyor.

Bu haftaki gözlemimize ise bir başka Abbasağa komşusu Gülesin de katıldı. Girer girmez iki yeşil ağaçkakan gördük. Ardından her zamanki gözlem noktamızda yukarıdaki fotoğrafı çektik. Bugün güneşliydi, tatlı bir esinti vardı. Parkın güney köşesindeki mazılar büyük baştankaralar, mavi baştankaralar ve ispinozlarla doluydu. Bu ağacın tohumlarını çok seviyorlar. Her dem yeşil olduğu için içinde saklanabiliyorlar da. Mazıların arkasındaki oturma alanında, bir sedir ağacının altında büyük baştankaraları izlemeye çalışırken bir anda iki tanesi çok yakınıma geldi. Çok güzeller!

Daha uzaktan gördüğümüz mavi baştankara. Fotoğraf: Marko Kivela

Bugünün bir sürprizi de dört gözle beklediğim ballıbabalar oldu. Aslında tek bir tane demem daha doğru olur. Güneşe kanıp çiçeklenmişti. Yanında mineler de vardı. Alper farketti. Ballıbabalar bir süre sonra parkı kaplayıverecekler. Papatyalar da öyle. Sonra sırayla çeşit çeşit çiçek canlanıp açmaya başlayacak. Park pek bir şenlenecek. Kışın ortasında baharı mı özledim ne?

Ballıbaba. Fotoğraf: A. Alper Akyüz
Bir Cevap Yazın

