Bir Nehrin Kollarında, Bir Dağın Yamacında Doğup Büyüdüm…


20150101_123804Bir nehrin kollarında doğdum büyüdüm ben… Bu nehrin… Asi’nin…
“Kaynağı Türkiye dışında olup ülkemizde denize kavuşan nehir”den öte anlatabilselerdi bize bu olağanüstü güzelliği; doğduğu yerden, Lübnan’dan başlayan, Suriye’den geçerek Akdeniz’de sonlanan bir yola çıkabilseydik onunla, o zaman insanlığın/doğanın bu zorlu günlerini görür müydük acaba?
Meğer 16 tatlısu balığı varmış. Çocukken hiç tanıştırılmadım. Tanıştırıldığım ilk şey “Suriye’nin Türkiye’yi kızdırmak için nehre çöp döktüğü” masalıydı… Hiçbir zaman sevmediğim kötü bir masal…
Çok az tanıdığımı yıllar sonra anladığım nehrime kavuşunca “Evime geldim” diye geçirdim içimden. Uzun zamandır bir evim olmadığını düşünüyordum. Meğer hala varmış.
Ne şanslıymışım.

Nehrime göre çok daha iyi tanıdığım dağım, sağanak yağmur altında yanlış sapağa girince karşıma çıktı aniden. Yağmur bulutlarından dolayı kapkaranlık görünüyor. Güzellikleri de hiç belli olmuyor buradan. Oysa onun mis kokulu kızılçamları vardır. Zemheri bitip karakışı aşınca çıkacak güzelim siklamenleri de. Ya da baharla uyanacak uğurböcekleri, zeytin tepesinde öten arap bülbülleri ve meyveyle dolu aşılı-yabani hambelesleri… Görmek için yamacına yanaşmak gerekir.
Dağıma kavuşunca da “Evime geldim” diye geçirdim içimden. Uzun zamandır bir evim olmadığını düşünüyordum. Meğer hala varmış.
Ne şanslıymışım.
Bir dağın yamacında büyüdüm ben… Bu dağın… Habib-i Neccar’ın…
Bir Cevap Yazın

